Εκδήλωση-συζήτηση στο Μαθητικό Στέκι του 30ου Αντιιμπεριαλιστικού Διημέρου της ΚΝΕ:Σχολείο που να τα δίνει όλα σε όλους και όχι κάποια σε λίγους!

Τρί, Ιουλ 13, 2021
Thumbs_Mathites_sxoleio_ola_se_olous

«Σχολείο που να τα δίνει όλα σε όλους και όχι κάποια σε λίγους»! Αυτή η σύγχρονη απαίτηση της εποχής μας ήταν ο τίτλος της συζήτησης που έγινε στο Μαθητικό Στέκι της κατασκήνωσης του Διημέρου και ενθουσίασε τους συμμετέχοντες.

Τη συζήτηση άνοιξε η Ελένη Τζιαμπίρη, μέλος της Μαθητικής Επιτροπής του ΚΣ της ΚΝΕ, που έδωσε συγχαρητήρια σε όλους τους τελειόφοιτους μαθητές για την προσπάθειά τους στις πανελλαδικές εξετάσεις, σήμερα που ανακοινώθηκαν και οι βαθμολογίες σε αυτές, χρησιμοποιώντας τα λόγια του Νίκου Καζαντζάκη: «Αυτό θα πει άνθρωπος: Να πονάς, ν' αδικιέσαι, να παλεύεις και να μην το βάνεις κάτω! Αν ήταν να με ρωτούσαν ποιος δρόμος πάει στον ουρανό, θ' απαντούσα ο πιο δύσκολος»!

Αναφέρθηκε επίσης στις επεξεργασίες που έχει κάνει η Μαθητική Επιτροπή Αττικής της ΚΝΕ για τα σχολικά βιβλία, άλλα απαρχαιωμένα, άλλα με στρεβλώσεις και αποσπασματικότητα, τα βιβλία ενός σχολείου που όπως είπε «δεν βγάζει αμόρφωτους, αλλά αναπαράγει αντιλήψεις, αξίες και γνώσεις που θα ενισχύσουν την επικράτηση της αστικής ιδεολογίας». Κι αυτό το αντιπαρέβαλε σε ένα σχολείο που θα βγάζει ολόπλευρα μορφωμένους ανθρώπους, ανεξάρτητα το επάγγελμα που θα ακολουθήσουν ή το ποια γνωστικά αντικείμενα θα έχει ανάγκη το κεφάλαιο σε 10-15 χρόνια, που όπως είπε ο πρωθυπουργός είναι το κριτήριό τους για τον σχεδιασμό των μέτρων που φέρνουν σήμερα.

Στη συνέχεια τον λόγο πήρε η Μυρτώ Καλτικοπούλου, μέλος του ΚΣ της ΚΝΕ και επικεφαλής της Μαθητικής Επιτροπής του ΚΣ, που κάλεσε τους μαθητές να συζητήσουμε τις αντιδραστικές αλλαγές που θεσμοθετούνται και την αγωνιστική απάντησή τους σε αυτές, αλλά κυρίως κάλεσε να δυναμώσει η πάλη για το σχολείο που έχουμε σήμερα ανάγκη.

Επισήμανε τη χρονική στιγμή που έρχεται το αντιδραστικό νομοσχέδιο για το σχολείο, μετά από μια χρονιά τηλεκπαίδευσης χωρίς καμιά στήριξη από την κυβέρνηση και μέσα στο κατακαλόκαιρο κι ενώ συνεχίζουν να μην παίρνουν μέτρα, αλλά πατάνε πάνω στα προβλήματα που οι ίδιοι και οι προκάτοχοί τους έχουν δημιουργήσει για να δικαιολογήσουν τα μέτρα που φέρνουν. Είπε ότι χρησιμοποιούν ωραία λόγια όπως ότι τάχα «κάνουν πράξη το όνειρο», ως καμουφλάζ για να φέρουν έναν βαθιά άδικο διαχωρισμό στους μαθητές και να μεγαλώνει όλο και περισσότερο το χάσμα ανάμεσα στις επιστημονικές δυνατότητες που δίνει σήμερα η εποχή μας και στο τι τελικά μαθαίνει κανείς.

Στη συνέχεια πέρασε σε πλευρές του αντιδραστικού νομοσχεδίου με κυρίαρχη από αυτές την περιβόητη «αυτονομία». Ρώτησε χαρακτηριστικά τους μαθητές: Όταν διεκδικείτε μια σειρά πράγματα για τα σχολεία σας, τι ακούτε, τι απαντήσεις παίρνετε από τους αρμόδιους του υπουργείου και άλλους; Για να έρθει η γνωστή απάντηση ότι «σωστά τα λέτε, αλλά δεν υπάρχουν χρήματα». Ε, τώρα η απάντηση θα είναι «βρείτε εσείς τα χρήματα», δηλαδή να πληρώνουν οι γονείς ή να βρουν τα σχολεία χορηγούς, κάτι που ποτέ δεν είναι με το αζημίωτο, αφού οι χορηγοί θα παρεμβαίνουν και στο πρόγραμμα και το περιεχόμενο του σχολείου. Αντίστοιχα, ως στοιχείο της αυτονομίας και του διαχωρισμού των μαθητών, ανέλυσε τις συνέπειες που θα έχει το λεγόμενο πολλαπλό βιβλίο και ο μη τυχαίος διαχωρισμός των μαθητών σε τμήματα, από την Α' Δημοτικού ακόμα, που θα τους κολλά και θα κουβαλούν την ταμπέλα του καλού, μέτριου ή κακού μαθητή, αντί να βοηθιούνται όλοι ολόπλευρα κι εξίσου.

«Μας λένε ότι θέλουν να κάνουν το σχολείο πιο δημιουργικό. Εσείς πείτε μας τι φταίει και δεν είναι σήμερα δημιουργικό το σχολείο;», ρώτησε δίνοντας τον λόγο στους ίδιους τους μαθητές, που περιέγραψαν πόσο έχει στοιχίσει η υποβάθμιση Γυμναστικής, το κόψιμο των καλλιτεχνικών μαθημάτων ή το να μην έρχονται εκπαιδευτικοί για αυτά τα μαθήματα σε απομακρυσμένα σχολεία ή να έρχονται στο τέλος της χρονιάς κ.λπ.

Η ερώτηση όμως που έθεσε η Μ. Καλτικοπούλου και πυροδότησε έναν χείμαρρο απαντήσεων από τους μαθητές ήταν σχετική με τη διαπίστωση του πρωθυπουργού ότι «δεν μπορεί και δεν είναι ανάγκη σήμερα να πάνε όλοι στο Πανεπιστήμιο». Οι μαθητές, που κλήθηκαν να σχολιάσουν πώς το βλέπουν αυτό, ξεκαθάρισαν μέσα από την εμπειρία τους ότι ανεξάρτητα από το τι θέλει ένας νέος να ακολουθήσει, πρέπει όλοι να έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν και τον δρόμο της Ανώτατης Εκπαίδευσης, να έχουν αυτό το δικαίωμα, κάτι που σήμερα τους το στερούν. Από τα χρήματα που χρειάζονται για την προετοιμασία και τα φροντιστήρια, που επισήμανε μια μαθήτρια, γενικότερα τους ταξικούς φραγμούς που εντόπισαν πολλοί μαθητές, μέχρι τα μαθήματα που δεν διδάσκονται καν στα σχολεία για να μπορέσεις να δώσεις π.χ. εξετάσεις στην ΑΣΚΤ, όπως ανέφερε άλλος μαθητής ή ακόμα και τα κτιριακά προβλήματα σε σχολεία με την πρώτη βροχή, όπως περιέγραψε άλλος μαθητής την εμπειρία από το σχολείο του, όλοι αναφέρθηκαν στα εμπόδια που συναντά σήμερα ένας μαθητής στην προσπάθειά του να μορφωθεί, που όπως χαρακτηριστικά είπε ένας από αυτούς «παραχωρείται το συνταγματικό δικαίωμα πρόσβασης στην Ανώτατη Εκπαίδευση, αλλά όχι η δυνατότητα, γιατί η Παιδεία τελικά είναι εμπόρευμα και όχι δικαίωμα».

«Έχετε πείρα», είπε η Μ. Καλτικοπούλου στη συνέχεια μετά τις τοποθετήσεις των μαθητών και θύμισε επίσης τις φετινές μεγάλες μαθητικές κινητοποιήσεις και τα όσα κατάφεραν οι μαθητές, καλώντας τους να μπουν μπροστά στην ενημέρωση των συμμαθητών τους για όσα έρχονται, ώστε η νέα χρονιά να φέρει ακόμα πιο ορμητικούς μαθητικούς αγώνες και κυρίως να δώσουμε την απάντηση για το σχολείο που ταιριάζει στις σύγχρονες διευρυμένες λαϊκές ανάγκες, το σχολείο που περιγράφεται στην πρόταση του ΚΚΕ.

Και όπως είπαν οι ίδιοι οι μαθητές, κάνοντας τον επίλογο αυτής της πλούσιας συζήτησης, που τους έκανε πιο ικανούς στις απαιτήσεις που απλώνονται μπροστά τους, χρειάζεται και η μελέτη του «Οδηγητή», της μπροσούρας της Μαθητικής Επιτροπής του ΚΣ για το σχολείο, γιατί «τη μόρφωση τη χρειαζόμαστε για να γινόμαστε καλύτεροι»!

New media content